به گزارش قدس آنلاین؛ مقامات و دستگاه پروپاگاندای رژیم صهیونیستی مدعی هستند که قتل عام ۳۶۴ غیرنظامی اسرائیلی در فستیوال موسیقی نوا در نزدیکی غزه توسط حماس و نیروهای مقاومت فلسطین و به عنوان بخشی از عملیات توفان الاقصی در ۷ اکتبر صورت گرفته است. آنها ادعا می کنند که حماس و دیگر فلسطینیها قبل از رسیدن ارتش به صحنه، ساعتها فرصت داشتند تا غیرنظامیان را به قتل برسانند؛ با این حال، جزئیات جدید حاکی از آن است که پلیس مرزی اسرائیل قبل از حضور حماس در در مکان برگزاری جشنواره نوا مستقر شده بود و با عمل کردن به یک دستورالعمل هولناک موجبات یک کشتار بزرگ را فراهم کرده است.
درواقع آنچه قتل عام حاضرین در جشنواره نوا را موجب شده قدرت آتش بسیار زیاد نیروهای اشغالگر از جمله هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی در محل برگزاری جشنواره بود آنهم به این دلیل که تل آویو دستورالعمل بحث برانگیز هانیبال را صادر کرد تا از اسیر کردن حاضرین در این مراسم توسط حماس جلوگیری کند.
عملیات توفان الاقصی مقاومت فلسطین
در ساعت ۶:۳۰ صبح، درست پس از طلوع آفتاب در ۷ اکتبر، رزمندگان گردانهای قسام شاخه نظامی حماس، عملیات نظامی خود را آغاز کردند و رگبار موشکی را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و در ادامه نیروهای حماس و سایر گروههای مبارز فلسطینی با عبور از حصار مرزی غزه در مکانهای مختلف به سمت پایگاههای نظامی اسرائیل در شهرکهای همجوار غزه حمله کردند تا با اسیر کردن نیروهای نظامی از آنها به عنوان اهرمی برای یک معامله بزرگ اسیران استفاده کنند.اگرچه ساعتها تا واکنش ارتش رژیم صهیونیستی طول میکشد، اما واحدهای پلیس مرزی در ساعت ۶:۴۲ صبح، تنها ۱۲ دقیقه پس از آغاز عملیات توفان الاقصی، با دستور کوهن، فرمانده ناحیه جنوبی پلیس اسرائیل، دستوری صادر و افسران پلیس و پلیس مرزی را به مرز با غزه اعزام کرد؛ دستوری که شامل اعضای واحدهای کماندوی یامام و تکیلا هم میشد که نه تنها هیچ وظیفه پلیسی ندارند بلکه انجام عملیات نظامی و انجام ترورهای مخفی در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی را برعهده دارند.
حماس قصد حمله به جشنواره موسیقی را نداشت
در حالی که مقامات امنیتی رژیم تلاش میکنند تا اینگونه القا کنند که حماس از قبل به دقت برنامهریزی کرده بود تا به کنسرت حمله کند و غیرنظامیان را به قتل برساند، واقعیتها داستان کاملاً متفاوتی را بیان میکنند.تحقیقات پلیس اسرائیل منتشر شده در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نشان میدهد که نه تنها حماس از برگزاری این جشنواره بیاطلاع بوده است که یافتههای رسمی هم نشان میدهد که هدف نیروهای حماس رسیدن به شهرک رعیم و پایگاه نظامی واقع در پایین جاده منتهی به محل جشنواره بوده است و وقوع درگیری بزرگ در رعیم، محل استقرار لشکر غزه ارتش اسرائیل خود نشان دهنده این موضوع است که هدف حماس حمله به پایگاه نظامی بوده است و نه حمله به جشنواره موسیقی. تحقیقات پلیس همچنین نشان میدهد که مبارزان حماس از مسیر اتوبان ۲۳۲ به محل جشنواره رسیدهاند، نه از حصار مرزی غزه، که مهر تائید دیگری بر این مسئله است که جشنواره موسیقی یک هدف برنامهریزی شده نبوده است. از طرفی پس از نخستین پرتاب موشک از غزه و قبل از رسیدن مبارزان مقاومت فلسطین به صحنه برگزارکنندگان جشنواره به سرعت موسیقی را متوقف کردند و تخلیه را آغاز کردند. یک افسر ارشد پلیس به هاآرتص گفته تقریباً ۴۴۰۰ نفر در نوا حضور داشتند که اکثر آنها نیم ساعت قبل از شنیده شدن صدای اولین تیراندازیها موفق به فرار از محل شده بودند.
مسدود کردن خروجیها و به دام انداختن غیرنظامیان
طبق گزارش هاآرتص، هنگامی که حاضرین در جشنواره تلاش میکردند با خودرو از محل جشنواره خارج و به سمت مسیر ۲۳۲ حرکت کنند، پلیس اسرائیل موانعی را در هر دو جهت ایجاد و منجر به ترافیکی میشود که فراریان از جشنواره را به دام میاندازد.
به گفته شاهدان عینی و تصاویری که از تلفنهای همراه حاضرین در صحنه به دست آمده است، پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل که از وسایل نقلیه خود برای بستن جاده نزدیک محل جشنواره و تبادل آتش با مبارزان حماس استفاده کرده بودند، به سمت کسانی که در جاده گیر افتاده بودند و به سمت زمینهای باز اطراف میدویدند، تیراندازی میکنند.فیلم به دست آمده دیگری از دوربین ثابت روی بدنه خودروهای پلیس رژیم صهیونیستی واحدهای به شدت مسلح پلیس را در حال موضعگیری و تیراندازی به سمت درختانی که غیرنظامیان در آن پناه گرفته بودند نشان میدهد.
گیلاد کارپلاس، یکی از سربازان سابق و یکی از شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی به بی بی سی گفته است که ابتدا سعی کردیم پنهان شویم و پس از آن کمی به عمق مزارع رفتیم؛ آنجا بود که با تیراندازی و همچنین توپخانه سنگین مواجه شدیم. در ابتدا تصور کردیم تیراندازی از جانب مبارزان حماس است که در لباس پلیس یا سرباز ظاهر شدهاند در حالی که آنها سرزبانان و پلیس اسرائیل بودند.علاوه بر تحقیقات پلیس اسرائیل که رسما تائید کرده که حماس از برگزاری جشنواره بیاطلاع بوده است هیچ گزارشی از درگیری در ۷ اکتبر مبنی بر مشاهده مبارزان فلسطینی با پوشش یونیفورم اسرائیلی، نه در شهرکها و نه در پایگاههای نظامی گزارش نشده است.
شلیک خودی عامل قتل عام حاضران در جشنواره موسیقی
بر اساس گزارش نوف ارز سرهنگ نیروی هوایی اسرائیل، بالگردها در ساعت ۷:۱۵ صبح یعنی ۴۵ دقیقه پس از آغاز توفان الاقصی در سراسر مرزهای جنوبی در حال پرواز بودند. در حالی که بازماندگان حادثه جشنواره موسیقی گفتهاند که تیراندازی بالگردها باعث کشته شدن بسیاری از تماشاگران وحشت زده کنسرت شد، هاآرتص به نقل از یک منبع پلیس مینویسد که هلیکوپترهای آپاچی به تصور اینکه در حال شلیک به نیروهای حماس هستند بسیاری از حاضرین در صحنه را هدف قرار دادهاند. چنانکه شاهدان عینی متعددی که پس از پایان نبرد از سایت نوا دیدن کردند، در توصیف ویرانی وحشتناک رخ داده گفته اند که بدون شک آن حجم از کشتار و اتومبیلهای سوخته به دلیل حمله حماس رخ نداده است چرا که سلاحی که در اختیار مبارزان حماس بود نمیتواند آن حجم از تخریب را ایجاد کند.
اسلحه سبک و کمبود مهمات حماس را تبرئه میکند
در حالی که در کمال ناباوری مقامات اسرائیلی ادعا کردهاند مبارزان حماس بودند که صدها خودرو را در جشنواره نوا نابود کردند و مسافران آنها را زنده زنده سوزاندند اما شواهد حاکی از آن است که حماس چنین قدرت آتشی نداشت و مبارزان این گروه فقط به مسلسلهای سبک و آر پی جی مسلح بودند و مهمات آنها محدود به مقداری بود که میتوانستند با وانت یا موتورسیکلت از غزه به همراه داشته باشند.
اوون جونز، روزنامهنگار گاردین، با اشاره به این که حماس عامل کشتار جشنواره موسیقی نبوده میگوید که مبارزان حماس به دلیل کمبود مهمات تلاش میکردند گلولهها را هدر ندهند و آنها را برای کشتن سربازان ذخیره کنند در حالی که پلیس مرزی اسرائیل به شدت مسلح بود و بالگردهای آپاچی مجهز به موشکهای هلفایر و اسلحههای خودکار ۳۰ میلیمتری هستند که میتوانند تا ۱۲۰۰ گلوله را در خود نگه دارند و ۶۲۵ گلوله در دقیقه شلیک کنند. این نشان میدهد که نیروهای اسرائیلی عامل کشتار و ویرانیها در نوا بودند و اگر نیروهای امنیتی تمام فیلمهای ویدئویی مربوط به ۷ اکتبر را منتشر کنند میتوان این موضوع را به وضوح دید.
دستورالعمل هانیبال چیست؟
با توجه به متفاوت بودن روایت شاهدان عینی و یافتههای مستند با آنچه مقامات و نیروهای امنیتی اسرائیل روایت میکنند باید پذیرفت که نیروهای اسرائیلی نه تنها قدرت آتش، بلکه دستور رسمی برای کشتن خودیها در جشنواره موسیقی نوا داشتند. در حالی که یکی از دلایل اصلی حماس برای آغاز عملیات توفان الاقصی، گرفتن اسیر بود که میتوانست با هزاران فلسطینی اسیر در زندانهای اسرائیل مبادله شود اما نیروهای اسرائیلی مصمم بودند که از انتقال اسرا به غزه جلوگیری کنند، حتی اگر این به معنای کشتن غیرنظامیان اسیر شده باشد!
طبق گزارش هاآرتص بررسیها درباره دستورالعمل بحث برانگیز هانیبال به این نتیجه میرسد که از نظر ارتش اسرائیل، یک سرباز مرده بهتر از سربازی اسیر است که خودش رنج میکشد و دولت را مجبور میکند هزاران اسیر را به خاطر آزادی او آزاد کند. بر اساس تحقیقات روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، در ۷ اکتبر، دستورالعمل هانیبال که پیشتر فقط برای اسرای ارتشی اعمال میشد، علیه غیرنظامیان اسرائیلی نیز صادر شد.
این روزنامه عبری زبان می نویسد: در ظهر روز ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل بدون ذکر نام صریح این موضوع به تمامی واحدهای رزمی خود دستور داد تا از «دستورالعمل هانیبال» استفاده کنند. طبق تحقیقات این روزنامه دستور این بود که به هر قیمتی از هرگونه تلاش مبارزان حماس برای انتقال اسرا به غزه جلوگیری شود. بررسی میدانی واحدهای نخبه ارتش هفتهها پس از حمله ۷ اکتبر نشان میدهد، خودروها مورد اصابت راکت بالگرد جنگی، موشک ضد زره یا تانک قرار گرفتهاند و در برخی موارد همه افراد داخل خودرو کشته شدند. نمونه آشکار از کاربرد دستورالعمل هانیبال توسط سرتیپ باراک هیرام اجرا شد که به یک تانک دستور داد تا به خانهای که مبارزان حماس و اسرای اسرائیلی در آن بودند حتی به قیمت تلفات غیرنظامی شلیک کند! در این حمله ۱۲ صهیونیست از جمله لیل هتزرونی ۱۲ ساله و چند مبارز حماس کشته شدند.
انتهای پیام/
نظر شما